Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Застосування світлодіодів у зовнішніх вивісках

У чесній конкурентній боротьбі за увагу покупця величезну роль грає зовнішня візуальна привабливість. Не тільки діти, але й дорослі, ласі на яскраві фарби та неординарне оформлення. Якщо ж воно на додаток до естетичної складової, виконане ще й якісно, ​​рекламний ефект лише тільки збільшується. Сьогодні ми поговоримо про популярні технічні засоби зовнішньої реклами та застосування світлодіодів для таких цілей.

Магазини та розважальні заклади зараз вже добре розуміють, що перед тим, як дістатися до вітрини з товаром або прейскуранта послуг, їхній потенційний споживач проходить кілька стадій: перший погляд, інтерес, бажання дізнатися більше, поверхневе вивчення асортименту. Тільки після цього між учасниками торгових відносин може відбутися угода. Звісно, сутність пропозиції повинна дійсно бути цікава покупцеві, адже зовсім спонтанні рішення приймаються нами вкрай рідко.

 

 Зовнішнє підсвічування торгового центру

 

Реклама – двигун торгівлі

Наведений тут загальновідомий вираз не втрачає своєї актуальності й сьогодні. Навпаки, він лише набирає оберти, заходячи на новий технологічний виток. Якщо раніше засобами освітлення у крамницях з бакалією або одягом могли служити тільки різні світильники, то сьогодні їм на зміну прийшли набагато більш прогресивні вироби. Для зовнішньої реклами – це світлодіодні стрічки та гнучкий неон. Такі засоби вкрай багатофункціональні, економічні у роботі, не бояться згубного впливу погодних умов, але при цьому готові служити набагато довше, аніж звичайні лампочки. Крім того, не кожна оформлювацька затія може бути так вже й легко реалізована із застосуванням традиційних засобів – через невідповідність розміру, недостатню гнучкість матеріалів та форм, занадто вузькі рамки застосування тощо. У свою чергу, напівпровідники знімають усі ці проблеми одним махом, але при цьому не вимагають додаткових технічних маніпуляцій. Та й у монтажі LED-елементи легші та безпечніші, що також робить їм честь.

З точки зору загального функціонального призначення, будь-яка вірно сконструйована освітлювальна система, призначена для експлуатації на вулиці у рекламних цілях, повинна бути націлена на:

1)    якісне освітлення основного змісту вивіски (назви, символіки, декоративних елементів та ін.);

2)    створення приємної візуально-естетичної композиції;

3)    повноцінний інформаційно-рекламний вплив (підсвічування повинно охоплювати вивіску цілком, забезпечувати нормальну видимість, не залишати неосвітлених зон або неробочих літер);

4)    привернення уваги людей, що проходять повз, як потенційних споживачів товарів та послуг (створювати не нудне статичне світло, а цілу картину, яка здатна візуально виділитися на тлі оточення);

5)    повноцінну роботу незалежно від пори року та погодних умов;

6)    дотримання політики розумного енергоспоживання;

7)    дотримання правил обладнання освітлювальних установок (бути електрично безпечною, не перешкоджати нормальному огляду пішоходів та водіїв транспортних засобів, що проїжджають у безпосередній близькості від торгових об'єктів).

Як вже було зазначено раніше, найбільш широко поширеними засобами подібного штибу є різні світлодіодні стрічки. Вони добре підходять за своїми фізичними характеристиками, забезпечують необхідну яскравість та при цьому залишають свободу завдання вивісці кольору для надання їй індивідуальності. Разом з тим, приємно усвідомлювати, що таке обладнання не є ультрадорогим через яку-небудь технічну інноваційність – у наш час подібні світлодіодні рішення далеко не у новинку. Вони популярні, оптимізовані за цілою низкою характеристик та перевірені мільйонами користувачів у всьому світі.

Тим не менш, лінійні та еластичні приладдя для підсвічування не є єдиними представниками напівпровідникових виробів. Дуже важливе місце тут займають різні типорозміри прожекторів, які застосовуються як для загального, так і для спрямованого освітлення. Заради більшого ефекту у сукупності з ними можуть застосовуватися спеціальні відбивачі, кольорові світлофільтри або прозорі стекла з нанесеними лініями для відтворення тіньового малюнка. У рекламному підсвічуванні, на відміну від архітектурного, застосовують прожектори з набагато більш сфокусованим променем. Тут важливо освітити не саму споруду, а напис на ній, елемент вітрини або зону входу. Притому, краще розташовувати такі прилади не на землі, щоб вони світили на будівлю, а просто на стінах будинку. У цьому випадку трохи втрачається результуюча яскравість освітлення, проте створюється більш таємнича, навіть дещо романтична атмосфера. Зазвичай найбільш виграшно виглядають підкреслені таким чином колони фасадної частини будівлі. Завдяки описаному підходу, увагу перехожих спочатку привертає фонова частина рекламного освітлення, а потім вони вже переводять очі на назву закладу. Все це змушує людей трохи довше затримувати погляд на об'єкті, що підвищує шанси на ймовірність відвідування даного кафе чи магазину.

 

 Освітлення вітрин магазинів

 

Поєднання естетики з технічними показниками

Фактична ефективність рекламного освітлення точно так само, як і звичайного, визначається характеристиками світла. Неважко здогадатися, що за яскравістю лідируючі позиції завжди займають прожектори, а за рівномірністю освітлення простору навколо джерела – світлодіодні стрічки та гнучкий неон. Ключовим питанням завжди залишається необхідність застосування розсіювачів – бувають випадки, коли вони не потрібні, й тільки лише погіршують зорове сприйняття вивісок, але керівництво торговельних точок цього не розуміє. Другий важливий аспект – можливість регулювання. Зараз дедалі більше застосування навіть у рекламній сфері знаходять димери, хоча вони довгий час вважалися винятковою прерогативою домашніх освітлювальних контурів. У даному випадку такі пристрої хороші тим, що допомагають плавно підлаштовувати яскравість підсвічування вивісок, співвідносячи їх з освітленістю оточення. Експлуатований довгі роки двопозиційний режим не виправдав себе: у досить світлий або сутінковий час робота на максимальній яскравості не тільки не мала сенсу, але й робила написи непривабливими. Зараз цього можна легко уникнути, підлаштувавши яскравість на потрібний відсоток, а додавши до схеми ще й датчик освітлення – повністю віддати цей процес під контроль автоматики.

Слід зазначити, що у самих освітлювальних приладів та виробів, використовуваних у даному контексті, дизайну як такого часто не буває. Для них набагато важливіше розташування світлодіодів, відстань між сусідніми точками, їхня колірність та розміри. Ці параметри визначають фактичне світлове поле та його достатність для конкретних умов. Разом з тим, тут же слід зазначити, що поєднання світлових ефектів не завжди однаково вітається: наприклад, бувають випадки, коли однотонна заливка виглядає набагато багатше за недоладну багатобарвну. Зазвичай це стосується ресторанів у класичному стилі, магазинів дизайнерського одягу або елітних супермаркетів.

Єдиний випадок, коли зовнішній вигляд самих приладів важливий – це акцентування зони входу у заклад за рахунок красивих вуличних світильників. Ними у 80% випадків виступають ковані підвісні моделі, часто пофарбовані у золотий або чорний матовий колір. Сюди встановлюються не набори діодів, а потужні світлодіодні лампочки, зазвичай з виразно теплим світінням. Таке світло добре видно й у зимову пору, й улітку, і по ночах, і у сутінках. Проте, багато подібних світильників на одному ґанку не розмістиш – найчастіше їх два або три: пара джерел з боків і, можливо, ще одне зверху під навісом даху.

Звичайно, будь-яка використовувана модель повинна бути у повній мірі захищеною від попадання до корпусу пилу або вологи. З цієї причини для постійної експлуатації підходять світлодіодні світильники з класом захисту IP65 та вище. У свою чергу, більшість вуличних моделей від початку має досить герметичну конструкцію, що дозволяє абсолютно не боятися за їхню збереженість з плином часу навіть за найскладніших погодних факторів.

Окремо необхідно відзначити таку важливу складову освітлювальних конструкцій, як захищеність від навмисного псування або втручання у роботу. Якщо вивіска розташована біля землі, на висоті людського зросту або лише трошки вище, є вкрай висока ймовірність, що цей аспект приверне увагу малосвідомої публіки нарівні зі звичайними відвідувачами. Попередити вихід майна з ладу та багато видів поломок допоможе надійний антивандальний захист – більш міцні стінки корпусів виробів, а також поміщення колб або розсіювачів за металеву решітку.

Крім того, важливо передбачити коректне підведення живлення до стрічки або світильника: дроти повинні бути прокладені приховано та у окремому коробі. Вкрай бажано на ключових позиціях мати ревізійні люки, користуючись якими майстри зможуть швидко усунути усі поломки електричного характеру. Разом з тим, монтажно-експлуатаційні аспекти слід грамотно поєднувати з візуальною складовою, якщо вона важлива для даного конкретного світильника. Зазвичай це не викликає труднощів, якщо при здійсненні монтажу дотримуватися не тільки державних стандартів, але й банального здорового глузду.

 

 Підсвічування торговельної вивіски

 

Помилки при організації зовнішнього підсвічування

У наш час переважне число помилок відбувається через невірне розуміння світлодіодного освітлення як такого. Якщо проект підсвічування вивіски розроблявся професійним дизайнером, про такі дрібниці турбуватися не доведеться, але якщо концепція була придумана самостійно, можливі несподівані казуси. Наприклад, усі ми настільки звикли до лампочок розжарювання, що автоматично перекладаємо їх принципи поширення світла й на інші штучні джерела. Насправді ж, вольфрамові лампи мали кут розсіювання близький до 360°, причому у трьох проекціях, а світлодіоди нерідко світять більш спрямовано – одновимірно або двовимірно, та ще й у звуженому спектрі. У технічній літературі нерідко можна зустріти ремарку, що їхнє світло так і називається – «плоским». Тут немає нічого поганого, просто при орієнтуванні навіть дорогої та потужної світлодіодної стрічки у силіконової трубці може виявитися, що світіння від неї мало поширюється на усі боки та практично зовсім не охоплює зону позаду площини розміщення. Перш, ніж купувати стрічку для повноцінного засвічення простору навколо, необхідно з'ясувати доступні кути світіння. Для більшості побутових моделей максимальний показник становить 120°, тобто лише третину від повного спектра у одній площині. Для об'ємного світла краще використовувати професійний гнучкий неон для зовнішнього освітлення або ж двосторонню стрічку, яка на порядок дорожче за звичайну та зустрічається тільки у спеціалізованих магазинах.

Ще однією помилкою, яка, в сутності, заперечує саме призначення рекламного підсвічування, є недостатня яскравість джерел. У бажанні заощадити кошти, заклади закуповують дешевші моделі стрічок або лампочок, у яких задекларовані показники яскравості рівнозначні за величиною аналогічним для продукції дорогих брендів. Результатом такої політики стає похмуре підсвічування, яке анітрохи не приваблює споживача. При підборі обладнання необхідно відштовхуватися від думки, що для зовнішнього освітлення майже не буває поняття «занадто яскраво» – на великій території розсіювання світла вкрай велике й переборщити з потужністю навряд чи вдасться навіть випадково.

Нарешті, не варто нехтувати сучасними можливостями. Оснастивши вивіску багатоколірною RGB-стрічкою, можна бути впевненим, що таке рішення буде візуально більш виграшним у порівнянні з монохромними моделями у конкурентів. Керуючи таким підсвічуванням за допомогою контролера, вдається домогтися абсолютно унікальної колірної гами для закладу, повністю керованої віддалено у режимі реального часу.