Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Світло у магазинах дитячого одягу

Як відомо, кожен вид товарів потребує власного підсвічування. Воно визначається і зовнішнім виглядом продукції, і її призначенням, і цільовою аудиторією покупців. Вже згадана нами сьогодні тема неординарна: вибір та оплату покупок здійснюють різні люди, думки яких часто кардинально відрізняються. Батьки та діти по-різному дивляться на практичність, ціну, якість та дизайн виробів, а тому задовольнити вимоги їх усіх та довести справу до покупки – завдання не з легких.

Взагалі магазини одягу традиційно є слабким місцем у мистецтві мерчендайзингу. Постановка світла у них завжди ускладнена низкою чинників: різні за висотою стелажі, велика кількість горизонтальних поверхонь поряд з вертикальними, повсюдна присутність тканин з темним або неоднорідним забарвленням. Для того, щоб отримати від світильника гарне освітлення мало лише використовувати якісні лампочки – необхідно вдаватися до специфічних прийомів. У випадку з асортиментом для дітей, усе ще складніше: маленьких покупців потрібно заманити, зацікавити, зробити акценти не лише на самих виробах, але й на антуражі закладу.

 

 Підвісні світильники у магазині дитячого одягу

 

Якість світла

Кожна людина пред'являє власні вимоги до мікроклімату приміщень, у яких знаходиться, а діти у цьому сенсі ще більш примхливі. Їм подавай яскраву, барвисту та грайливу атмосферу, заливаюче світло, яке повністю охопить торговий зал. Таким чином очевидно, що для створення необхідних умов використовуються потужні освітлювальні прилади з великою площею розсіювання променів та гарним світловим потоком. Найчастіше у цій ролі виступають різноманітні великогабаритні LED-панелі, але також можуть застосовуватися об'ємні та сплощені моделі стельових світильників.

Діти люблять різноманітні фігури, що світяться, та неординарні рішення, тож будь-які прогресивні світлові технології будуть тут доречними. Грамотний акцент у вигляді світлової плями не менш цікавий, аніж контурне підсвічування полиць або манекена. Разом з тим, не слід переборщувати з награно-іграшкової атмосферою. У магазині, де торгують одягом, дитині повинно бути комфортно та помірно весело, але певна солідність усе ж повинна зберігатися.

Одночасно слід створити комфортні умови й для батьків. У абсолютній більшості випадків до середнього підліткового віку одяг підбирається дитиною разом з батьками, причому чим молодшим є чадо, тим слово дорослих вагоміше. Усім присутнім необхідно забезпечити місця для очікування, гардеробні для примірки взуття та одягу. Згідно ГОСТів, кожна зона повинна мати своє власне підсвічування, виконане окремим контуром (нехай навіть з використанням тих самих світлодіодних світильників, що й у сусідніх зонах).

Галузеві нормативи та дані СНіПів прямо вказують на те, якою має бути колірна температура освітлення. Рекомендований діапазон пролягає від 3400 до 4000 К, що відповідає денному сонячному світлу. Такий відтінок дійсно найбільш універсальний та приємний для очей людини – як дитини, так і дорослого. До того ж, використання ламп з нейтральним кольором світіння допомагає додати природності та зробити атмосферу у торговому залі більш спокійною, не перенапружуючи очі.

Ще однією складовою якісного освітлення є плавні переходи. Зазвичай у межах одного приміщення одяг представлений ​​кількома способами: розвішаний на плічках, покладений у високі стопки на полицях та представлений ​​для детального вивчення на досить приземкуватих столиках. Очевидно, що товари на різній висоті отримують різну кількість світла: нижні полиці істотно менше за верхні, а розкладений товар освітлюється більш розсіяним світлом, аніж той, що висить високо на перекладині. Загальновідомо, що найнеприємнішим аспектом у оформленні приміщень є тіньові ділянки та зони з перепадами освітленості. За наявності тільки джерел верхнього розсіяного світла вони неминучі. Подібна обстановка не просто створить дискомфорт, вона змусить дорослих покупців поставитися до продукції насторожено та полишити магазин,а дітей просто відштовхне, у результаті чого відвідуваність цієї зони просто знизиться до нуля.

Спрощеним рішенням описаної ситуації можна вважати монтаж тривіальних лінійних світильників безпосередньо над проходами, захаращеними стелажами з одягом. Однак у цьому випадку освітлення не отримає зал у цілому, через що магазин буде сприйматися не цілісно, ​​а як набір проходів-струмочків. Якщо спробувати вплести це якимось чином у контекст оформлення магазину, шанси на успіх ще залишаються, але, якщо використовувати такий світловий дизайн у звичайному інтер'єрі, він стане вкрай похмурим, навіть без натяку на загадковість.

Якої б концепції освітлення не дотримувалася адміністрація торгової точки, їй слід пам'ятати, що рівномірне та помірно яскраве світло є оптимальним для подібного місця. Щоб сформувати якісне розсіювання променів світла та при цьому уникнути засліплюючих ефектів, найкраще за все використовувати керовані плафони, матові захисні екрани та фасеточні відбивачі. Багатогранність та гнучкість світлотехнічного обладнання неодноразово стане у нагоді згодом при переобладнанні магазину та зміні викладки виробів на вітрині.

 

 Вбудовувані світильники біля вішалок з дитячим одягом

 

Стилістика та освітлення

Як ми вже згадували раніше, магазин одягу для дітей не повинен перетворюватися на магазин іграшок – йому слід виглядати як зменшена копія закладу для дорослих, але з великим числом вкраплень позитиву. Організація розташування товарів тут найчастіше повністю аналогічна іншим магазинам одягу, і справа лише у кольоровій гамі. Дитячі речі зазвичай більш строкаті, барвисті, з безліччю декоративних деталей, блискучих дрібничок та ін.

Якщо у центрі залу немає стелажів, а усі великі вітринні зони відтіснені до стін, у приміщенні можна зробити функціональне освітлювальне зонування. Так, простір по периметру стелі не обов'язково має бути заповнений тими ж LED-панелями, що й у центрі залу. Тут логічно залишити місце для рухливих систем на шинопроводі: вони відмінно допоможуть здійснити підсвічування окремих полиць, ростових манекенів, акційних пропозицій або рекламних постерів. Крім того, при виході нової колекції одягу саме трекові системи дозволяють найбільш вдало підкреслити усі принади виробів, одягнутих на манекени.

Звісно, будь-який товар виглядає більш презентабельно у потрібному оточенні. Стилістика та дизайн повинні у тому чи іншому роді відображати специфіку одягу: верхня, ділова (шкільна форма), спортивна, повсякденна і т.д. Прийомів у цьому ключі існує безліч, а тому ми не станемо на цьому зупинятися окремо. Відзначимо лише те, що для курток та зимового верхнього одягу краще підійде тепліша колірна гамма – вона дозволить відчути себе дійсно захищеним від холоду. Точно так само й для зони зі спортивним одягом та взуттям має сенс відвести окремий зал, де у світильниках встановлені лампочки з холодним світінням. Це додасть необхідної динаміки, дозволить відчути швидкість та бойовий настрій, стимулює дитину на додаткову фізичну активність при примірці.Останній момент допоможе ефективно оцінити якість виробів, що купуються, та їхню зручність для уроків з фізкультури.

Окрему увагу необхідно відводити нижньому ярусу вітрин. Незалежно від стилістики магазину саме тут найчастіше зі зрозумілих причин бракує освітленості. Здалеку такі місця виглядають не дуже добре, і з цим необхідно боротися. Щоб пом'якшити негативний ефект, можна поєднувати хитрість з технологією та вміло скористатися точковими світильниками. Для початку на нижніх полицях слід розставити саме взуття, а не що-небудь інше – тут воно виглядає доречно та органічно. Крім того, не потрібно набивати багато моделей у одну секцію. Навпаки, слід залишити трохи порожнього простору. Його наповнить світло від невеликих за потужністю, але відмінно придатних для цього вбудовуваних точкових світильників для меблів – вони будуть приховані у товщі кришки та перегородок, але створять додаткове внутрішнє освітлення. Таким чином,недолік буде переведений у перевагу – нижнє підсвічування завжди зацікавлює дітей і цим гріх не скористатися.

Серед вкрай важливих для функціонування магазину у цілому моментів слід назвати грамотне підсвічування вхідної зони. Ось тут освітлення дійсно має бути дуже яскравим, навіть трохи вище за рекомендовану норму. Це приверне відвідувачів здалеку, змусить їх підійти ближче та перетнути межу яскравого світла, за якою освітлення вже буде більш помірним та цілком комфортним. Кожен окремо взятий магазин важливо виділити на тлі схожих та конкуруючих, створити той візуальний «якір», за який людина зачепиться, пройшовшись швидким поглядом уздовж декількох сусідніх закладів. З дітьми цей прийом простіший: вирізнитися на тлі інших торгових об'єктів найлегше яскравістю та динамікою. Перед входом можна поставити фігурки, що світяться, а сам дверний проріз оформити за допомогою світлодіодної стрічки. Якщо мова йде про магазин на відкритому повітрі, а не у межах торговельного центру, стрічку можна замінити на гнучкий неон, який відмінно витримує дію опадів та вплив ультрафіолету від сонячного світла. Такий фасад створить відмінний образ торгової точки – яскравий, такий, що запам'ятовується і до того ж досить простий для розуміння дитини. Напевно у кожен наступний раз вона буде шукати саме той самий магазин – яскравий та «з вогниками на вході». Це саме те, що потрібно кожному продавцеві – постійний покупець, який приходить саме до нього завдяки правильно створеній атмосфері.

 

 Локальне освітлення зони з одягом для малюків

 

Висновок

Основна особливість освітлення магазинів з дитячим одягом – це їхня неординарність, запам'ятовуваність людьми. Світло тут повинен бути живим, цікавим, можливо, навіть динамічним. Воно повинно максимально заповнювати простір, створювати обстановку, яка сприяє покупкам. Не менш важливу роль відіграє й прив'язка до формату торгової точки: магазин, що стоїть окремо, універсам, дитячий бутік або один з безлічі дрібних магазинчиків всередині величезного торгового центру. Усе це накладає відбиток на стилістику закладу, його оформлення та площу, а тому – й на постановку світла.

Великі торгові точки можуть дозволити собі відводити багато місця під товари для новонароджених, дрібні деталі одягу та аксесуари. Така продукція підсвічується локально – або підвісними світильниками, опущеними донизу на довгому підвісі, або легкими моделями на прищіпках, що розташовуються у безпосередній близькості від продукції. У той же час невеликі заклади комплектують тіснішу вітрину та рідко прагнуть покрити велику групу товарів. Найчастіше це вузькоспеціалізовані торговельні точки з більш однорідним асортиментом та помірною ціновою політикою.

У приміщеннях з високими стелями та великою площею вкрай нерозумно використовувати будь-які накладні моделі освітлювальних приладів. Випромінюване ними світло настільки розсіється до тих пір, поки досягне товарів, що створить неприємний ефект затуманення у чистому приміщенні. Краще використовувати підвіси та розташовувати обладнання не вище 2,5 метрів. Це не тільки правильна відстань конусів світла від землі, але й приблизно звичне для усіх нас розташування світильників. У звичайних квартирах люстри зазвичай розташовуються приблизно на цій висоті.

Найрідше у таких магазинах потрібне акцентне підсвічування. На відміну від дорослих, діти не ласі на акції та знижки, вони не помічають спеціальних пропозицій та орієнтуються лише на власне сприйняття. Велика частина товарів хоч і виконана з добре поглинаюючої світло тканин, але пофарбована у яскраві тони. У підсумку, по-справжньому якісне світло тут характеризується базовим зоровим комфортом, ефектним підсвічуванням товарів, а також зручністю для відвідувачів та персоналу.