Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Професійне підсвічування білбордів та рекламних щитів

Величезні рекламні конструкції, що світяться, міцно увійшли в ужиток маркетингового інструментарію. Вже другий десяток років саме такі майданчики вважаються одним з найбільш ефективних засобів інформування населення про товари та існуючі акції. Серед основних переваг цих виробів – великий розмір, можливість установки біля автомобільних доріг з високим пасажиропотоком, а також допустимість монтажу у безпосередній близькості від рекламованого закладу або об'єкта.

Рекламні щити сучасного вигляду беруть початок у 20-30-х роках минулого століття, коли у США велася масова малоповерхова забудова, та біля кожного котеджного містечка стали розміщувати подібні плакати. З тих пір спливло чимало води, змінилися принципи рекламування продукції, з'явилися нові технології, вийшли на новий технічний рівень світильники, необхідні для підсвічування щитів у нічний час, а сама інформація стала носити більш агресивний або провокаційний характер.

 

 Рекламний щит з нижнім підсвічуванням

 

Білборд як явище

Зараз жителям великих міст стали вкрай звичні великі рекламні щити. Вони впливають на потенційних покупців цілодобово – не тільки вдень, освітлювані променями сонця, але й по ночах, коли у хід йде спеціальне підсвічування. Використання освітлювальних приладів дозволяє підприємцям демонструвати свої товари або рекламувати послуги у будь-який сезон та за будь-якої погоді. Наукові дослідження у області маркетингу показують, що подібні щити помітною мірою впливають на транспортні та пішохідні потоки, часто змушуючи людей повертати не туди, куди вони прямували спочатку.

Сьогоднішній споживач без перебільшення вкрай розпещений вибором товарів та послуг: різноманітні моделі, бренди, кольори, розміри, ціни та додатковий сервіс від виробника. Щоб залишатися конкурентоспроможними на цьому ринку, компанії прагнуть йти у ногу з часом та максимально яскраво заявляти про себе буквально на кожному кроці. Це може звучати дещо сумно, проте у наш час недостатньо лише добре працювати та випускати якісну продукцію – необхідно ще й привернути покупців, пояснивши їм сутність своїх нововведень та отримувану споживачем зручність.

Незважаючи на те, що оренда рекламної площі – не дуже дешеве задоволення, найбільші витрати кожна організація несе за статтею видатків на електроенергію та пов'язані з освітлювальними приладами заходами з обслуговування. Наявні у таких місцях потужні світлодіодні світильники досить швидко забруднюються природним чином, а тому регулярно потребують професійного чищення захисних стекол-розсіювачів. Крім того, природні явища та падаючі гілки періодично збивають прилади зі своїх місць, змушуючи монтажників замінювати їх на нові.

Звичайній людині здається, що володіння рекламним щитом – це досить простий бізнес з мінімальними інвестиціями та високою віддачею, який не вимагає додаткових зусиль з боку власника. Насправді ця сфера куди більш складна та конкурентна, а застосування прогресивних технологій багато у чому грає вирішальну роль. Воно або робить рекламну площу більш привабливою для потенційних рекламодавців, або знижує поточні прямі видатки на обслуговування.

Найтиповіший розмір білборда – 3 на 6 метрів, але існують компанії, які здатні виготовити щит з будь-яким співвідношенням сторін та роздрукувати за фрагментами постер, що підходить до нього. Стандартний метраж може бути досить ефективно освітлений всього двома-трьома прожекторами потужністю не більше 30 Вт кожен. Це один з найпоширеніших варіантів, що поєднуює помірну собівартість та ефективність.

Одна з найважливіших вимог до подібного роду об'єктів полягає у рівномірності світла. Присутність світлових плям на рекламному плакаті буде вкрай негативно позначатися на тому, як спостерігач оцінить його зміст. Щоб домогтися оптимального розподілу світла, можуть використовуватися різні механізми: спеціальні розсіювачі, відбивачі, точки розстановки джерел світла та ін. Найбільш правильним буде підхід, що включає у себе попередній розрахунок освітлюваної площі, який враховує число приладів та точні місця їхнього розташування. Найчастіше рекламні плакати малюються таким чином, що основний їх зміст розташовується у центрі, а текст – зліва чи справа зверху. Такий стан речей зумовлює необхідність передбачити максимальну освітленість саме цих зон.Надалі облаштований рекламний щит стане практично універсальним для будь-якого типу розміщеної інформації.

 

 Освітлення білборда за допомогою прожектора

 

Важливі особливості зовнішньої реклами

Серед таких технічних характеристик використовуваних світлодіодних лампочок, як яскравість та кут розсіювання променів особливе місце займає коефіцієнт передачі кольору. Зображення на щитах повинні вдень та вночі виглядати однаково, сприйматися гармонійно та не мати перекосів у кольоровій гамі. Природне освітлення показує публіці справжні кольори на зображенні, й до завдання штучного входить збереження цього враження незмінним цілодобово. Якісне обладнання з показником Ra>80 повністю виключить спотворення у колористичній гамі та передасть спостерігачам усі барви саме таким чином, як цього хотіли дизайнери.

Звісно, ефективне освітлення будується не тільки на передачі кольору. Якщо плакат або афіша будуть освітлюватися тьмяно, нічим у цій ситуації замінити недолік яскравості не вдасться. Таким чином, підбір яскравості світильників є окремим інженерно-дизайнерським завданням. Цілком очевидно, що напівтемна реклама не буде нікому видною, а тому абсолютно неефективною. У свою чергу, надто яскравий щит виявиться здатним привернути увагу, але не залишить шансів прочитати зміст постера, надрукованого на глянцевому полотні.

Більш того, сліпуче підсвічування провокує віддзеркалення, що може бути вкрай небезпечно при розміщенні білбордів уздовж жвавих автомагістралей. Щоб уникнути ДТП, необхідно балансувати яскравість виробів відповідно до простого правила: реальна освітленість на момент монтажу рекламного щита повинна бути не більше, ніж на 10-15% вище, ніж розрахункова. Зазначений запас пов'язаний з тим, що після деякого часу на корпусах джерел світла тонкою плівкою осядуть пил та забруднення, трохи зменшивши результуючу яскравість. Щоб не замовляти послуги фахівців з очищення світлової оптики занадто часто, компанії незначно підвищують початкову яскравість. Особливо актуальним є даний захід для прожекторів, які монтуються не зверху, а знизу від конструкції, та буквально збирають усе навколишнє сміття до себе, як у чашу.

Бувають випадки, коли саме місце розміщення білбордів обумовлює нерівномірність освітлення – наприклад, щит розташовується у тіні будівлі, на виїзді з-під мосту, на стіні будинку з виступаючим дахом та ін. Тут у хід йдуть такі світлотехнічні прийоми як вирівнювання освітленості за площею, застосування асиметричних відбивачів, а також дублюючі освітлювальні елементи для денного та нічного режимів роботи. Точний розрахунок дозволяє створити цілісну освітлювальну конструкцію з оптимальними параметрами, без додаткових витрат на енергоспоживання та обслуговування, а також з необхідним рівнем результуючої видимості.

Вкрай корисним доповненням навіть до вже існуючих освітлювальних систем стане датчик освітленості. Він реагує на рівень світла у обстановці, що оточує стенд, та у міру потреби вмикає або вимикає підсвічування. Такий підхід дозволяє уникнути жорсткого програмування виробів на спрацьовування у конкретний час, а дозволяє їм працювати автономно, спираючись на конкретні показники. У результаті освітлення рекламної площі стає більш гнучким та економічним.

Серед досягнень п'яти останніх років також не можна не відзначити заходи з використанню акумуляторів та нетрадиційних джерел енергії. На тильній або верхній частині рекламного щита може розташовуватися набір сонячних панелей. У світлий час дня вони заряджають акумулятор, а матричні прожектори, якіпрацюють ночами, потім живляться тільки від нього, не споживаючи нічого із загальної мережі. Завдяки тому, що світлодіоди за своєю природою не мають великого енергоспоживання, запасу енергії у накопичувачах цілком вистачає для повністю автономної роботи навіть у віддалених від ліній електропередач районах – на автотрасах та у передмісті.

Наостанок, хочемо зазначити, що будь-які світлотехнічні конструкції, які використовуються у рекламі, повинні бути помірно простими. Загальновідомо, що до поломок схильна до абсолютно будь-яка система, а тому одного разу може виникнути необхідність її лагодити. У зв'язку з цим підсвічування повинно проектуватися таким чином, щоб легко піддаватися ремонту та не вимагати від монтажної бригади будь-яких спеціальних знань щодо конкретної марки використовуваного обладнання. Це питання може здатися читачеві дрібним, проте на практиці періодично зустрічаються випадки, коли усунення неполадки займає у бригади набагато більше часу, ніж планувалося спочатку, виключно через те, що внутрішній устрій проводки або світильника були надто ускладнені на етапі первинного монтажу.

 

 Підсвічування рекламного щита набором світильників

 

Способи розміщення підсвічування

Існує всього два способи монтажу приладів: зовнішній та внутрішній. Перший використовується частіше – у силу простоти установки джерел світла, їх подальшого обслуговування та ремонту, а також завдяки нижчій вартості. Зовнішнє підсвічування найчастіше реалізоване з використанням архітектурних прожекторів, які застосовуються для освітлення будівель. Вони мають високу яскравість, гарну оптичну інтенсивність світла та видають рівномірне заливаюче світіння на певну площу поверхні об'єкта. Маючи високий клас захисту від вологи та пилу, вони можуть безперешкодно використовуватися навіть у найбільш забруднених місцях – уздовж проїжджих частин, у промзонах та поблизу ґрунтових доріг.

Прилади для зовнішнього підсвічування зазвичай виконуються з міцних, але не дуже важких металів – перш за все, алюмінію та його похідних. Для ефективного охолодження при тривалій роботі використовуються спеціальні радіатори. У цілому, це досить ефективні вироби, які використовуються у 60% випадків. Якщо ж говорити про негативну сторону питання, такі прожектори трохи поступаються за естетичністю зовнішнього вигляду рекламної конструкції, а також при недостатній кількості приладів грішать тим, що освітлюють вивіску не цілком, «зрізуючи» кути рекламного зображення.

У свою чергу, внутрішнє освітлення являє собою більш складний, технологічний та дорогий спосіб. Залежно від різновиду, у цій категорії можна виділити заднє, торцеве, фронтальне та контурне підсвічування. Щоб досягти потрібного ефекту застосовуються окремо розміщувані світлодіоди – по сітці або контурно, у комбінації з прозорою передньою або задньою стінкою самого білборда. Застосування тієї чи іншої технології визначається конкретними потребами рекламодавця, а тому робить проект рекламного щита у рази дорожчим за стандартний. У зв'язку з останнім, до описаних способів зазвичай вдаються тільки великі компанії або ті фірми, які розміщують лише один-два білборда у безпосередній близькості від своїх закладів.

Не такий ефективний, але набагато менш витратний спосіб підсвічування – це контурування рекламних щитів світлодіодними стрічками або гнучким неоном. Обираючи моделі з направленим світлом та невеликим кутом розсіювання, можна домогтися вельми непоганого результату, який можна порівняти зі стандартним підсвічуванням афіш. Більш того, у даному випадку можливе використання низьковольтних виробів, що підвищує безпеку конструкції та зменшує витрати на електроенергію. У будь-якому випадку, фахівці з реклами настійно рекомендують рекламодавцям звертатися до профільних компаній при виборі конкретного способу підсвічування. Професіонали швидше зорієнтуються у всьому різноманітті асортименту та допоможуть підібрати рішення, яке найкращим чином поєднується з суттю рекламного зображення.