Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Підвісні освітлювальні прилади у інтер'єрі

Різноманітністю форм та конструкцій світильників зараз нікого не здивуєш. Підвісні моделі існували ще у найдавніші часи, але виглядали й називалися вони інакше. Після багатьох століть технології змінилися, освітлювальна техніка стала набагато більш прогресивною та по-справжньому зручною. Сьогодні ми б хотіли розглянути саме вироби на підвісах, оскільки вони знову набирають обертів на ринку світлотехніки та входять у інтер'єрну моду.

 

 Підвісні світильники на кухні

 

Перші повноцінні підвісні світильники, які можна порівняти з їхніми нинішніми аналогами з'явилися більше двох тисяч років тому. Найбільш знайомий нам різновид цих виробів носить назву панікадило, що з грецької перекладається як «багато свічок». Такі світильники використовувалися у церквах для проведення служби та звичайного освітлення. Їхньою основою служив метал – мідь, коване залізо або навіть срібло. Ті, хто хоч трохи знайомий з характеристиками згаданих матеріалів, розуміє, що оптимальний вибір сировини швидко зупинився саме на залізі, оскільки міді притаманна надто висока теплопровідність й вона може втрачати форму при нагріванні від свічки, а срібло – надто дорогий матеріал для масового виробництва, нехай навіть і тільки для церковних потреб. Панікадила мали великий розмір та вагу, нерідко виконувалися відразу у декілька ярусів,доповнювалися декоративними підвісками або маленькими кадилами.

Вважається, що лише до XVII-того століття сформувався різновид освітлювальних приладів, який якісно відрізнявся та отримав згодом назву «люстра». Істотною відмінністю останньої був не тільки зовнішній вигляд, але й спосіб установки: люстри не кріпили до опорної балки або стелі, а саме підвішували. Типовим матеріалом для виготовлення подібних виробів були метал, скло та кришталь, а більш-менш масове їх виробництво почалося на території Франції, де потрібної сировини було удосталь. На слов'янські землі усі ці вироби прийшли пізніше, але прижилися в дечому навіть краще. Якщо зараз багато європейців відмовляються від підвісних люстр на користь стилізованих безформних світильників та настінних моделей, то для жителів країн колишнього Радянського Союзу люстра є одним з найважливіших символів домашнього вогнища.

Усього два з половиною століття тому у знатних будинках висіли тільки кришталеві люстри, привезені з-за кордону та оспівані як еталон вишуканості, а сьогодні якісний виріб з цієї серії можна придбати у будь-якому салоні світлотехніки. У XXI-шому столітті бальні зали відійшли у минуле, а величезні та розкішні люстри практично не використовуються: побачити їх можна хіба що у театрах або старовинних особняках. Разом з освітлювальними приладами революцію пережили й лампочки: вони пройшли шлях від моделей розжарювання з вольфрамової ниткою та тендітних колб з інертним газом до компактних та безпечних твердотільних моделей. Світлодіодні лампочки стали продуктом багаторічної еволюції джерел світла, результатом вдосконалення форм та технічних характеристик. Такі вироби не тільки підходять для усього різноманіття конфігурацій світильників, але часом навіть допомагають стилізувати освітлювальні пристрої потрібним чином.

 

 Багатолампова підвісна люстра у вітальні

 

Особливості та переваги підвісних моделей

Бувають випадки, коли споживачі не зовсім вірно розуміють поняття «підвісний», об'єднуючи усі прилади, які не є підлоговими або настільними у єдину категорію. Можливо, ми здивуємо читача, якщо скажемо, що підвісними можуть також бути настінні світильники та навіть точкові моделі. Кріпленням виробів може служити спеціальний трос, штанга, гнучкий підвіс, металевий ланцюг, жорстка трубка, декоративний кабель, а іноді й сам дріт живлення (хоча це й не рекомендується). При цьому підвісні моделі не прив'язані до одного функціонального поля: серед них зустрічаються вироби для загального та локального освітлення, спрямованого підсвічування та розсіяного світла.

Серед переваг пристроїв з даної категорії не можна не згадати такі:

  • будучи віддаленими від площини стелі, вони не нагрівають основу під час роботи, що раніше було дуже важливо при використанні лампочок розжарювання, а зараз має сенс у контексті загальної безпеки полотна натяжних стель;
  • багато моделей можуть бути відрегульовані споживачем за висотою, причому деякі навіть не вимагають жорсткої фіксації положення на тривалий термін та можуть бути легко переналаштувані вже у процесі експлуатації;
  • стельові підвісні світильники легко поєднуються у інтер'єрах з іншими різновидами освітлювальних приладів – як накладними, так і вбудовуваними, у тому числі, настінними.

Будь-які вироби на підвісах мають більший ступінь свободи, аніж їхні стаціонарні побратими. Вони здатні вирішувати нестандартні завдання, володіючи більшою гнучкістю у монтажі та орієнтуванні. Що стосується форм-фактору та стилістики виконання конкретних моделей, то їх краще підбирати у чіткій відповідності з наявними інтер'єром. Бувають випадки, коли вироби з геометрично правильною формою виглядають строго або навіть відштовхуюче на тлі м'якого та затишного інтер'єру, а часом навпаки – надто декоративна підвісна люстра псує враження від витриманої та солідної обстановки кімнати.

З точки зору реалізації освітлювальних завдань люстра на довгому підвісі краща за багато інших приладів. Площа зони охоплення збільшується з наростанням висоти від підлоги та знижується зі збільшенням довжини підвісу. При установці лампочок з належною яскравістю освітлення у кімнатах можна зробити практично універсальним, використовуючи усього лише один прилад. Окрім того, багато з підвісних пристроїв, як люстр, так і різновидів світильників, дозволяють замінювати плафон, щоб видозмінити світлову картину та перерозподілити розсіювання променів світла.

Якщо мова йде про монтаж підвісних приладів у житлових приміщеннях, після визначення загальної візуальної концепції, споживачам слід зосередитися на формі та габаритах приладів. Найбільш нейтрально будуть виглядати симетричні моделі середнього розміру. При стандартній висоті стель такі вироби будуть виглядати гармонійно та дозволять використовувати на середньому ярусі світильники бра, не переймаючи на себе їхні функції. Для приміщень, виконаних у стилі хай-тек, найкраще підійдуть авторські фантазійні моделі, які часто не мають аналогів та виготовляються у єдиному екземплярі. А ось серед серійних фабричних моделей можна спокійно обирати, якщо ремонт житла виконано у мінімалістичному ключі. Тут будуть високо цінуватися простота, холодність виконання, строгі лінії та відсутність декоративних елементів.

Скляні люстри на підвісах добре виглядають на світлих кухнях, а також у приватному будинку. Прозорі плафони зазвичай підходять для невеликих виробів з одним патроном, а матові однаково добре виглядають при будь-якому розмірі виробу та кількості сусідніх лампочок. У даному випадку головне – не забувати про природну освітленість кімнати та його кольорову гаму, інакше невдало підібраний кольоровий плафон зіпсує враження навіть від дорогого ремонту, заливаючи кімнату незапланованим відтінком світла.

Ще однією безперечною перевагою підвісних моделей є їх певна індиферентність до місця розташування щодо оточення. Якщо стельова люстра вигідно виглядає лише у центрі стелі, то підвісний світильник має право зміститися на одну з половин кімнати, освітити зону над обіднім столом або забезпечити підсвічування імпровізованій «барній стійці» на кухні. Вироби на підвісах не конфліктують один з одним візуально, навіть якщо знаходяться у одному приміщенні досить близько, й єдине, за чим мешканцям потрібно уважно стежити – це за їхньою однаковою висотою від підлоги.

 

 Дизайнерська люстра на підвісах в кімнаті

 

Цікаві рішення для конкретних завдань

Формувати загальну концепцію освітлення у своєму житлі – досить цікава та багатогранна задача. Чимало споживачів намагається зробити усе своїми руками, звертаючись до професійних дизайнерів та фахівців з світлотехніки лише для вирішення специфічних питань. Так чи інакше, після суто декоративних аспектів усі ми хочемо сконцентруватися на утилітарній, експлуатаційній складовій. Далі будуть розглянуті декілька нестандартних, але вже перевірених споживачами технічних рішень, придатних для окремих життєвих ситуацій.

У кімнаті з високою стелею, у приватному будинку або на дачі має сенс вдатися до використання великого, але при цьому не цільного світильника. Така модель може мати п'ять, сім або десять плафонів, прикріплених до якогось загального майданчику, але при цьому керуватися незалежно та мати можливість поширювати світло одночасно у декількох напрямках. Правильно підібрана висота підвісу, відбивачі на плафонах та широкий кут поширення променів дозволяє залити усе приміщення приємним та однорідним світлом. При цьому яскравість встановлених лампочок не обов'язково повинна бути великою – важливіше сукупний ефект розсіювання світла кімнатою.

Наступний вельми популярний прийом стосується підсвічування робочого місця у домашньому кабінеті. Далеко не усім подобається використовувати настільні лампи, а у ряді випадків для них просто не вистачає вільного місця через монітор та велику оргтехніку. У цьому випадку адресне підсвічування зверху буде дуже доречним. Замість увімкнення центральної люстри, 50% світла якої будуть не затребувані, оскільки розсіюються у іншому напрямку, споживач отримає спрямоване, але м'яке освітлення, яке навіть навмисно не вдасться затулити своїм тілом. Якщо застосувати модель з кількома плафонами, як з прикладу вище (наприклад, трьома), можна зробити дуже зручне рівномірне освітлення всієї площини столу: зліва, справа та перед собою, вирівнявши лампочки трикутником з вершиною у центрі.

Для спалень відмінно підходять моделі великого діаметру з тканинними абажурами замість плафонів зі скла або пластику. Вони відмінно розсіюють світло, додають м'якості та дозволяють всього лише від одного світильника отримати заповнююче освітлення у спальній зоні. При цьому розміщувати подібні моделі можна як у центрі кімнати, так і просто над ліжком, щоб отримати можливість комфортно читати вечорами.

Світильники на підвісах можуть стати справжнім порятунком на кухні, якщо при ремонті питання освітленості однієї з робочих поверхонь залишилося у стороні. Так буває, коли над стільницею немає шафок, де для підсвічування можна було б закріпити вбудовувані меблеві точкові світильники, та до того ж господиня сама собі затуляє світло від центрального джерела. Спустивши зі стелі навіть одиничний світильник на ланцюгу або штанзі, Ви повністю убезпечите роботу з гострими ножами та гарячими каструлями, зробивши кухню набагато зручнішою.

Для низки ситуацій має сенс використовувати прилади з невидимим підвісом. Особливо виграшно таке рішення виглядає у вітальнях, які мають стандартну висоту стель, але велику площу. У той час, як звичайні типи опор створювали б ефект заниженої стелі, моделі, які наче «ширяють у повітрі» виглядають більш органічно. При цьому вони завжди привертають увагу гостей та викликають щире здивування у перші хвилини. Насправді, у такій конструкції немає жодної магії – тут просто використовуються тонкі дроти у віддзеркалюючій оболонці, а у якості підвісу застосовується міцна прозора волосінь.

Для дитячої кімнати підвісна модель може також виявитися справжньою знахідкою: поки дитина маленька та здебільшого грає на підлозі, джерело світла розміщується нижче, коли вона починає рости та переміщується на диван – підвіс коротшає, а потім вже для школяра освітлення виставляється згідно висоти письмового столу. У будь-якому випадку, для дітей краще обирати вироби з легких та екологічно чистих матеріалів, але при цьому уникати скляних моделей. Будь-який необережний рух може призвести до того, що джерело світла розіб'ється – й нехай воно краще буде з такого матеріалу, уламками якого не можна серйозно поранитися.



0,0
Купити
0,0
Купити
0,0
Купити
0,0
Купити
0,0
Купити