Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Освітлення у магазинах спорттоварів

Спрямованість та специфіка продукції торгової точки завжди визначає політику у його технічному оснащенні, дизайні інтер'єру, плануванні та освітленні. Функціональність повинна розумно поєднуватися з естетикою, а банальний комфорт споживачів не губитися на тлі рясних маркетингових технологій. Спортивні товари відрізняються від інших видів продукції тим, що вимагають демонстративної динаміки, швидкості, яскравості.

Візуально у спортмагазинах ключову роль відіграє правильна розстановка акцентів – у тому числі й світлових, а з точки зору зручності – велика площа та обов'язково просторі проходи. Доступ до великого інвентарю повинен бути спрощений: тільки так відвідувачі зрозуміють, що у них є право піднятися на тренажер та випробувати його. Фізична взаємодія з товаром дозволяє людині перевірити останній у дії та відчути більшу зацікавленість у придбанні. Адресно спрямоване підсвічування різних спортивних пристроїв на спеціальних постаментах створює у відвідувачів відчуття преміальності товару та долученості до всесвітнього співтовариства знаменитих спортсменів.

 Освітлення спортмагазину спотами

 

 

Спорттовари та психологія

На перший погляд може здатися, що тренажери мало поєднуються з наукою про людську підсвідомість. Насправді ж, маркетологами встановлено, що ці дві речі тісно пов'язані одне з одним. Гарно підсвічені світильниками спрямованого світла тренажери та елементи інвентарю провокують у відвідувачів асоціації з відомими зірками спорту. Це штовхає на покупки людей у надії на те, що та вони самі колись досягнуть таких самих висот фізичної форми. Як відомо, у спорті має колосальне значення мотивація, ну а у сфері продажу спорттоварів на перший план виходить самомотивація покупців, натхнених красиво представленою на вітринах продукцією та закличними постерами з підтягнутими культуристами.

Відповідно до вищесказаного, фахівцями розробляється цілий набір поведінкових сценаріїв, які враховують рух споживчих мас по території магазину. Спільно вирішуються завдання по освітленню та позиціонуванню брендів: найбільш відомим та дорогим маркам відводяться цілі секції, а продукція дрібних групується тематично на стелажах. Основою освітлювальних конструкцій служать різні трекові системи, які дозволяють гнучко управляти вітриною, коли потрібно видозмінити її та перекласти товар.

Як було сказано раніше, у подібних магазинах вкрай важливо створити певну динаміку, задати ритм. В першу чергу цьому сприяє неголосна, але завзята музика, яка лунає з динаміків. Наступним фактором є широкі проходи, що буквально закликають випробувати ролики або перевірити м'яч на стрибучість. Нарешті, освітлення направляється таким чином, щоб у максимальному ступені походити на ліхтарі, які стрімко проносяться за вікном, при їзді на машині. На Заході для цього навіть є спеціальний термін «passing lights», що має на увазі однакову спрямованість світильників під кутом до шляху проходження людини.

Загальний динамізм дизайну також надає яскравості. Ні у одному поважаючому себе спортивному магазині Ви не побачите темних або навіть притінених зон. Навпаки, практично уся зала залита однорідним та яскравим світлом, яке долітає з різних кінців приміщення та мінімізує кількість тіней. Усі товари мають однаково якісне освітлення, незалежно від розміру та призначення. Велосипеди або орбітреки освітлюються зверху потужним прожектором, а дрібниці на зразок еспандерів, насосів або ракеток для пінг-понгу – вбудованими у полиці точковими світильниками.

Спортивне взуття, кросівки та рукавички зазвичай виставляються таким чином, щоб спровокувати людину підійти ближче, взяти виріб до рук, помацати його текстуру. При цьому рівень освітленості повинен бути достатнім для тривалого вивчення дрібних деталей: міцності швів, малюнка на підошві, цілісності шнурків, люверсів, матеріалу і т.д. Покупці повинні мати можливість без поспіху та напруги розглянути вітрину, порівняти моделі, зробити виважений вибір. Зазвичай для додання додаткової загальної освітленості тут задіюється фарбування стін у сніжно-білий або бежевий колір – це дозволяє світлу відбиватися від поверхонь, а також робить простір ще більш об’ємнім.

Серед важливих аспектів – правильне поєднання вертикального та горизонтального освітлення. Геометрія торговельних полиць та підставок під вироби визначає спосіб підсвічування. Товари на стелажах зазвичай розміщують традиційно – горизонтально у вигляді стопок, які стоять поруч одна з одною. У свою чергу, взуття, деякі спортивні снаряди та турніки підвішують до стін та стелі. В результаті, необхідно подбати про вертикальну освітленості: світло повинне буквально оточувати виріб з усіх боків, не залишаючи візуально непривабливих тіньових зон.

Для формування у відвідувачів вірної психологічної налаштованості та гарного настрою вже з порога фахівці радять уникати теплого освітлення. Воно діє надто розслаблювано, а це зовсім не те, що потрібно у магазині подібної специфіки. Найкраще застосовувати світлодіодні лампочки з нейтральним кольором світіння або комбінувати їх з трохи більш прохолодним відтінком, у залежності від гами в оздобленні самого приміщення. Ідеальне поєднання передбачає заливаюче світло, близьке до природного сонячного, та холодне, понад 4000 К – як акцентне. Таке поєднання активізує нейрони у людському мозку, що відповідають за рухову активність, підвищує уважність та швидкість реакції, робить покупців більш зосередженими та цілеспрямованими.

Однак є в подібного освітлення й недоліки. Серед них – підвищена стомлюваність, психічна збудливість та дратівливість при тривалому перебуванні. Тобто, короткострокова дія змушує людину мобілізуватися та кинути всі внутрішні ресурси на придбання покупки, а знаходження у магазині понад сорок хвилин перевантажує нервову систему, через що висока сприйнятливість переходить у пригнічувану агресію. Щоб мінімізувати такі негативні ефекти, адміністрація намагається зробити у прикасовій зоні легке освітлення, що переходить від денного світла до ледь теплого. Завдяки такому підходу, простоювання у черзі не викликатиме негативних емоцій, а витрачений на очікування обслуговування час перелаштує організм знову на нейтральну ноту.

 

 Трекові системи у магазині спортивного одягу

 

Розставляємо акценти

Два фактори, від яких залежатимуть акценти – це колір та габарити товару. У спортмагазинах зі звичайною монохромною гамою, де домінують сині, чорні та білі відтінки усе буде досить просто. Три згаданих кольори відмінно поєднуються з підсвічуванням світлодіодними лампами холодної гами. Якщо ж магазин більш вузькоспеціалізований або належить до бутикову типу, на його території може перебувати чимало строкатих предметів спортивного одягу для жінок: червоних, зелених, помаранчевих, рожевих і т.д. У цьому випадку прохолодні відтінки незастосовні. Як же уникнути дисонансу з іншим залом? Оптимальним рішенням буде винести увесь подібний квітчастий асортимент до окремого приміщення. Таким чином, за перегородкою вже почнеться інша зона, яка має право на власне освітлення.Зазвичай саме так і поводяться у елітних спортмагазинах та бутиках високого класу.

Передбачається, що холодне світло призначене для швидких, дещо імпульсивних покупок, а тепле – для розслаблених, зважених, що дозволяють довго вивчати продукцію. Щоб дати можливість комфортно працювати персоналу, підсобні приміщення та каси можуть бути оформлені не тільки тепліше, але й яскравіше, проте будь-яке подібне комбінування повинно бути гармонійним, таким, що не розбиває загальну освітлювальну концепцію зали. Крім того, традиційно поблизу кас розташовується дрібна супутня продукція, світловий акцент на яку може зацікавити потенційного покупця. В результаті, від зазначеного прийому виграють усі взаємодіючі боки: і магазин, і споживач, і персонал.

Загальне освітлення зазвичай організовано з використанням підвісних світильників різної конфігурації. Це дозволяє створити рівномірне засвічення, сформувати атмосферу закладу. Разом з тим, акцент на нову колекцію відомого виробника або акційний товар здійснюється з використанням спот-світильників, які вихоплюють вміст полиць яскравими променями. Ще один дуже доречний прийом, особливо у період календарних свят – контурне підсвічування стелажів з продукцією, яка реалізується у рамках акції. Його здійснюють завдяки застосуванню яскравої світлодіодної стрічки – зазвичай для більшого ефекту на ній вмикається режим мерехтіння з певною періодичністю, яка привертає додаткову увагу публіки.

Серед найпідступніших нюансів у освітленні спортмагазину слід згадати відблиски. Від пофарбованих у світлі тони стін та повсюдно розташованого полірованого металу на тренажерах постійно виходять віддзеркалення. На жаль, боротися з усіма цими явищами в комплексі не видається можливим. Світло, яке направляється у бік від одних об'єктів, неминуче потрапить на інші – і це буде замкнене коло. Таким чином, єдине раціональне рішення полягає у тому, щоб максимально задіяти матові розсіювачі. Вони, без сумніву, будуть частково гасити вихідну яскравість світлодіодних ламп, проте допоможуть уникнути інших оптичних неприємностей для людей, які знаходяться на території магазину.

У найбільш великих закладах цілком може бути обладнана окрема зона для тестування продукції. Тут можна випробувати бігову доріжку, покрутити педалі на велотренажері, присісти за станину зі штангою або перевірити на міцність боксерську грушу, що висить. Зазвичай цей простір оформлено найбільш мінімалістичним чином, а використовувані світильники мають лише одну відмінність від інших у магазині – вони захищені металевою сіткою, щоб уникнути випадкового псування плафонів. В цілому ж, для тестової зони важливою є висока освітленість, що дозволяє людині добре бачити об'єкти навколо себе, щоб нічого не розбити та не поранитися самому.

 

 LED-панелі у спортмагазині

 

Освітлення зони з одягом

Найчастіше секція з верхнім спортивним або туристичним одягом більше за інших вибивається з оформлення магазину. Це пов'язано з тим, що у ній переважають матові темні тони: чорний, темно-зелений, коричневий, густо-синій та т.д. Перебороти цей фактор оптично неможливо – подібна продукція все одно збереже певну частку затіненості. Вийти з ситуації допоможе тільки рівномірне освітлення, гарна передача кольору лампочок та правильний фон.

Серед гарних рішень – підлога та стіни у світло-сірих відтінках, під гальку. У цьому випадку предмети одягу формують необхідний контраст з оточенням та виглядають набагато привабливішими. Загальне освітлення у подібних умовах найкраще організувати з використанням прожекторів: по-перше, вони досить потужні, щоб зробити приміщення більш освітленим, а по-друге надають зоні з туристичним інвентарем, рюкзаками та спортивними куртками необхідну брутальність.

Досить часто під одяг взагалі відводиться окремий зал. Його стилістика має право істотно відрізнятися від основної частини магазину. У першу чергу, мова йде про те, що тут не настільки високі стелі, а тому багаторівневе освітлення просто не потрібне. Замість великих підвісних моделей світильників можуть бути використані ті ж світлодіодні панелі, які часто монтують у інших магазинах одягу. Більш того, навіть колористична гама у таких місцях істотно тепліше – це допомагає підкреслити добротність верхнього одягу та той факт, що він дійсно здатен зігріти туриста у поході. Розумне поєднання освітлення та навколишньої стилістики дозволяє магазину виглядати солідно та приваблювати дедалі більше нових покупців.