Безкоштовно по Україні
0
Кошик порожній
Ваш кошик

Освітлення секцій з продажу нижньої та постільної білизни

Білизна будь-якого типу належить до товарів специфічного попиту, який має дещо інтимний характер. Така продукція вимагає суто індивідуального підходу до покупців, уваги до деталей та продуманої естетики самого торгового приміщення. Освітлення у даному випадку грає роль чемного слуги, який допомагає якнайкраще розглянути торгову пропозицію на полицях.

З огляду на специфіку продаваних речей, у подібних магазинах не діють хитрощі продавців, актуальні для інших товарних груп. Це стосується як технічної сторони питання, так і взаємодії між покупцем та консультантом. Світильникам у цьому процесі залишається лише виступати однорідним фоном, оскільки світлові акценти тут зазвичай відсутні. Від освітлення потрібна хіба що комфортна яскравість, достатня для вивчення тканин та фасонів виробів, а також високий рівень передачі кольору для вірного сприйняття їхніх відтінків.

 

 Освітлення магазину з білизною та домашнім начинням

 

Специфіка товарної групи

Більшість людей при виборі постільної білизни та спіднього потребують створення приємної, довірчої обстановки. На території магазину необхідно створити простір, наближений до домашнього. Здавалося б, усе це має мало спільного з освітлювальними приладами, однак справа виглядає з точністю до навпаки. Перед використовуваними світлодіодними світильниками стоїть неймовірно суперечлива задача: забезпечити гарну освітленість, але при цьому залишити місце для приглушеного світла, що імітує інтимність ситуації. Слід розуміти, що принаймні частина білизни вимагає уважного розгляду та примірки, а це вже питання суто особистого характеру. Відвідувачами таких магазинів є переважно жінки, яким надзвичайно важливо вивчити кілька десятків моделей, перш, ніж визначитися з покупкою.У той же час, не усі потенційні покупниці мають модельні параметри, а тому освітлення має згладжувати багато недоліків фігури, роблячи продукцію в очах модниць більш привабливою для придбання.

Поєднувати високу освітленість у одних місцях та приємне затінення у інших – дійсно непросто, якщо мова йде про одне й те саме приміщенні. Щоб уникнути візуального та естетичного дискомфорту, стелажі з товарами навмисно намагаються якомога сильніше віддалити від дзеркал, а зону примірочної взагалі винести за перегородку. Такий підхід значною мірою полегшує ситуацію: будучи формально різними приміщеннями, торговий зал та місця для примірки продукції отримують право на власне освітлення. Тим не менш, не завжди такий спосіб можливий – у магазина може просто не бути простору для подібного поділу, і тоді у хід йдуть інші заходи. Наприклад, білизна на полицях освітлюється більш локальним, але при цьому не акцентуючим світлом, а у основній частині магазину відвідувачам доводиться задовольнятися верхнім освітленням. Для місцевого підсвічування з рівною мірою ймовірності застосовуються трекові системи або спот-світильники, усе залежить від об’єму стелажів та висоти стель. Перші надають значну гнучкість при переобладнанні магазину, зате другі забезпечують більш м'яку, ненав'язливу обстановку.

Часто для продажу нижньої білизни задіюються манекени, які демонструють як саме той чи інший виріб буде сидіти на фігурі. Зазвичай вдаються до створення цілої інсталяції з декількох таких ляльок, які встановлюються на невеликому підвищенні або подіумі – якомога ближче до основної скляної вітрині закладу. Тільки лише у цій зоні може існувати по-справжньому яскраве акцентуюче підсвічування, оскільки без нього привернути увагу до магазину було б вкрай проблематично. У якості обладнання застосовуються все ті ж споти або світильники спрямованого світла, орієнтовані не на фігури у цілому, а на окремі деталі одягу: купальники, капелюхи, топи, пляжне взуття, аксесуари та ін.

Практично усі вироби з категорії звичайної нижньої білизни виконані у білому, бежевому та світло-сірому кольорі, через що потребують підсвічування лампами відповідного відтінку. Оптимальним буде застосування світлодіодних лампочок з нейтральним кольором світіння – вони помірно підкреслять білизну, але не створюватимуть візуального холоду. Крім того, при такому освітленні людське око більше довіряє передачі кольору джерел світла, через що всі моделі стають більш привабливими для публіки та натуральними.

 

 Верхнє підсвічування у магазині з постільною білизною

 

Разом з тим, постільна білизна набагато менш вимоглива до навколишнього оточення. Для вибору споживачам досить мати можливість розглянути тканину, оцінити її колір та фактуру. При урахуванні різноманітності таких виробів оптимальним буде один з двох варіантів їхнього розміщення – у вигляді стопок за відтінками та у вигляді рулонів на зразок відрізного текстилю. У тому й іншому випадку ширина проходів та їхня освітленість повинні бути такими, щоб дозволяти людині зробити крок назад та охопити поглядом відразу кілька товарів. Також важливо добре бачити вітрину й персоналу: без цього працюючим у залі консультантам буде набагато складніше допомогти покупцям, пропонуючи їм варіанти згідно з озвученими вимогами.

Необхідно сказати, що у даній секції найкращим буде підсвічування саме лампами з холодним світлом, оскільки вони створять додатковий акцент на свіжості білої білизни, її чистоті та новизні. Якщо у тій самій частині торговельного залу розташовуються штори та гардини, їх необхідно трохи відокремити від постільної білизни, адже для фону таких товарів необхідна зовсім інша колірна гама. На шторах тканина щільніша, з помітним малюнком, нерідко має базовий відтінок та контрастну машинну вишивку поверх основи. Тут переважають жовті, світло-коричневі та світло-зелені тони, а тому й підсвічувати вироби необхідно за допомогою лампочок з теплим світінням. Це сформує затишну, майже домашню атмосферу та дозволить покупцям подумки приміряти полотна до своїх інтер'єрів.

Рівень освітленості тут повинен бути на рівні 400-500 лк – така величина цілком достатня для створення загального уявлення про продукцію, не провокує стомлення яскравістю та дозволяє оцінити тканини на прозорість. Запорукою психологічного комфорту покупців також є максимальна рівномірність освітлення та її звична спрямованість – зверху вниз. Підсвічування косими променями тут вкрай не рекомендується, оскільки спотворює звичне сприйняття штор як строго вертикальних об'єктів та постільної білизни, як виробів, у реальному житті завжди розташованих горизонтально.

Для додання більшої виразності окремим товарним групам замість великої кількості невеликих спрямованих освітлювальних приладів тут краще використовувати більш великі типи стельових світильників. За їх допомогою освітлення буде отримувати весь простір відразу, а місця перетину конусів світла не стануть надто виразними. За належної обстановки приміщення розсіювання світлового потоку по ньому сформує затишну, але при цьому досить яскраву атмосферу. Локальна світлотехніка тут практично не застосовується: ані набори простирадл, ані штори, ані наволочки зазвичай не користуються таким великим попитом, щоб створювати під них особливі акційні пропозиції. Найчастіше світлової плями від якісного верхнього джерела цілком достатньо як для підсвічування товару, так і для освітлення проходів між стелажами.

Нерідко магазини або секції даної специфіки розташовуються у закритих приміщеннях, де немає жодного світлового прорізу або усі вони навмисно задрапіровані. Це робиться не для того, щоб приховати від покупців природні кольори продукції, а з метою зменшити кількість ультрафіолету, проникаючого у торговий зал завдяки сонячному випромінюванню. Останнє провокує пожовтіння білих тканин та вицвітання барвистих, а тому негативно позначається на збереження товарів. Крім того, природний колір у даному випадку стає джерелом нерівномірності освітлення вітрини, а це виглядає неестетично. Набагато краще сформувати цілісний світловий фон за допомогою штучних джерел та підтримувати його однорідним у будь-який час доби або сезон року.Подібна врівноваженість гами дозволяє покупцям без зайвих зусиль порівняти відтінки білизни та визначитися з необхідним саме для них.

 

 Вбудовувані світильники у магазині нижньої білизни

 

Трансформація магазину у спальню або будуар

Не можна обійти увагою і той момент, що оформлення торгового приміщення у даному випадку має бути стильним. Як нижня, так та постільна білизна може бути піднесена у якості продукції найвищого ґатунку, товару преміум-класу, вартого найпильнішої уваги. Важливо зуміти одночасно підкреслити делікатність виробів та їхнє відмінне виконання. Найголовніше – не перестаратися у своєму прагненні показати всю пишноту ажура, мережив, тиснення, поєднання матеріалів та кольорів ниток, завищивши яскравість.

Щоб витончено додати торговому приміщенню легкої таємничості, але при цьому не знижувати його сукупну освітленість, допускається використання периметрального підсвічування. Єдина його відмінність від аналогічних методик у інших сферах – джерела світла не повинні перебувати нижче рівня очей. Про те, щоб прокласти світлодіодну стрічку на рівні плінтусу не може бути й мови – у будуарі застосовується тільки верхнє світло, а нижнє підсвічування повністю заборонене. Таким чином, буде дуже доречною прокладка стрічки вздовж тильного торця полиць на стелажах, оформлення з її допомогою дзеркал, освітлення ніш та природних архітектурних заглиблень, а також забезпечення світлом усіх тих елементів, які знаходяться на деякій відстані від покупців. Останній аспект дуже важливий саме тому, що у дійсності нашу увагу займають тільки об'єкти на передньому плані, а вироби, розташовані біля далеких стінок, особливою популярністю не користуються. Незалежно від торговельної стратегії, яка пропонує купити найближчий товар або ж демонструє нарівні з ним дальній, таке освітлення зробить простір набагато багатшим та об'ємнішим. Подібна подача викличе додатковий інтерес та змусить ще кілька хвилин приділити вивченню полиць замість швидкого огляду.

Хочемо ще раз зупинитися на питанні якісної передачі кольору лампочок. Без неї підібрати необхідний товар стане просто неможливим. Якщо біля полиць світло віддає синявою, а біля кас стане зрозуміло, що узята річ швидше салатова та не підходить, клієнти залишаться незадоволені. Якщо ж куплені штори доїдуть до будинку і тільки там з'ясується, що вони абсолютно не гармоніюють з оточенням, магазин дуже швидко заробить погану славу. Тому при підборі світлотехніки необхідно ретельно та виважено підходити до аналізу усіх факторів та не економити на собівартості. У кінцевому підсумку економію принесе саме якісна та енергоефективна продукція, а не китайська дешевка. Сфера LED-виробів дозволяє максимально гнучко підібрати джерела світла з урахуванням світлового потоку, колірної температури, енергоспоживання та терміну служби. Відтворений за їх допомогою будуар може плавно змінювати яскравість при включенні в електричний ланцюг димерів, давати приємне розсіяне світло та підлаштовуватися під потреби магазину: ілюмінацію змінить таємничість, а замість стерильних холодних відтінків прийдуть затишні та домашні.

Для білизняного магазину замість звичних акцентів важливо зробити вірне зонування – буквальне та світлове. Завдяки ньому вдасться досягти поділу товарів на категорії, організувати більш адресне підсвічування, відповідне продукції та продемонструвати товари у всій красі. Нарешті, м'яке світло більш доречне на відносно невеликій площі, а у об'ємних залах воно діє як снодійне. Баланс верхнього та локального підсвічування підкреслить красу та витонченість білизни, виразно покаже його високу якість, допоможе відвідувачам швидко та ефективно визначитися з покупкою.